21 Nisan 2013 Pazar

Teknik Öğretmenden Mühendis Olur Mu?

Olmaz. Bana sorarsanız olmaz. Ziraat mühendisinden öğretmen olmaz diyenler, öğretmenden mühendis olmayacağını da kabul etmeliler. Aksi takdirde iki yüzlülük olduğu ortadadır.
İstanbul Milletvekili Hakan Şükür Twitter'dan şöyle bir haber vermiş:

"Teknik öğretmenlerimizin mühendis olabilmeleri için almaları gereken fark dersleri ve tamamlama programları bugün toplanan UAK tarafından görüşülmüş ve kabul edilmiştir. Tüm teknik öğretmenlerimize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Teknik öğretmenlerimizin mühendislik tamamlama programlarıyla ilgili süreçte mağduriyeti giderdiğimiz ve takipçisi olduğumuz için teknik öğretmenlerimiz adına sevinçliyiz. Emeği geçen basta YÖK Başkanımıza ve yürütme kurulu üyesi Prof. Dr. Durmus Günay'a ve UAK'a teşekkür ediyoruz. Şükürler olsun ki teknik öğretmenlerimize karşı mahcup olmadık..."
Ne oldu şimdi? Sınıfta bırakmayı neredeyse imkansızlaştırarak lise mezunu sayısını, "işsizlik garanti" bölümleri çoğaltarak üniversite mezunu sayısı artırıldı. İstatitikler güzel ama PISA raporları, OECD anketleri Avrupa'nın en gerisinde gösteriyor bizi, bu ne olacak? Matematikte sonuncu, geometride sonuncu, fizikte sonuncu... Şimdi de atanamayan öğretmenler fark dersleriyle mühendis yapılarak teknolojimize çomak sokuluyor. Hep söylüyorum, defalarca da yazdım. Nasıl eğitim fakültesinde okumamış birisi öğretmen olmamalı ise, mühendislik okumamış bir öğretmen de mühendis olmamalı.
Eğitim konusunda bazı insanları mutlu etmek için değil, tüm insanlarımızın geleceğini iyileştirmek için işler yapılmalıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder