31 Ağustos 2012 Cuma

Harçlar Kaldırıldı Ama Tatmin Olan Yok.

29 Ağustos 2012 günü üniversitelerde 1. öğretimde harçların kaldırıldığı haberini duyduk ve çok sevindik. Ama arkasından yorumları izleyince sinir küpü olduk. Çünkü kimse memnun değildi. Anlaşılan o ki, sigara yasağı gibi harçların kaldırılmasını da AKP'nin gerçekleştirmesi bu adamları rahatsız etmişti.
Millet yoğun bir şekilde 2. öğretim harçlarının da kaldırılmasını istiyor. Eminim ki 2. öğretim harçları da kaldırılsa, CHP bir süre sonra yargıtaya başvurarak harçların geri gelmesini ister. Sigara yasağında aynısını yapmıştı çünkü. Böyle güzel bir yasayı, sırf AKP çıkardı diye sindiremediler bir türlü.

Peki 2. öğretimde harç kaldırılmalı mı? Bence evet ama bu sene değil. Çünkü bu sene tercihlerini yapan aday öğrencilerden bazıları, istedikleri bir bölümün 2. öğretim kısmına puanı yeteceği halde yazmadılar ve istemediği, daha düşük puanlı bölümleri yazdılar. Çünkü 2. öğretim harcını ödeyemeyeceklerini düşünüyorlardı. Oysa, parasına güvenen ama kafası daha az çalışan başka aday öğrenciler, çok iyi bölümlerin 2. öğretim kısımlarını tercih ettiler ve kazanacaklar. Peki, bazı aday öğrenciler parası olmadığı için aynı bölümü yazmayıp, sırasını parası olanlara vermişken, şimdi onlardan da harç alınmazsa ne olacak? Bence, böyle bir adaletsizlik oluşmaması için bu sene kayıt olacak 2. öğretim öğrencilerinden mezun olana kadar harç ücreti alınmalıdır.
Peki seneye? Seneye 2. öğretimlerden de harç kaldırılabilir. Eğer kaldırılırsa benim haklı olduğumu göreceksiniz çünkü 2. öğretimin puanları 1. öğretimi geçecek. Kim istemez ki öğlen kalkıp okula gitmeyi, akşam dersten çıkıp, kampüste takılmayı...
Öte yandan, üniversiteler öğrencileri gelir kapısı olarak gördükleri için, ücretli öğrenci kontenjanı olayını her zaman düşüneceklerdir. Bunun adı 2. öğretim olur, özel öğrenci olur, bilemem. Ama daha kaliteli eğitim yerine daha fazla ağaçlandırılmış kampüs kaygısı taşıyan üniversite yönetimleri, rektörleri olduğu sürece bazı öğrenciler paralı okuyacaktır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder