30 Mart 2013 Cumartesi

Özel Okullardaki Öğretmenlerin Maaşının Yarısı Geri mi İsteniyor?

Olabilir, gayet normal. Özel sektörde denetim olduğu zaman sigortasız çalışanların çay içmeye gönderildiği bir memlekette yaşıyoruz. Özel okullar da özel sektörde yer aldığı için bunlar çok normal. Normal olmayan, milleti özel okullara yönlendirmekten çekinmeyenler.
Eğitim Ajansı sitesi, bu konuyu haber yapmış. Ama bunca zamandır izliyorum sitesini, "sosyalciler atama bekliyor", felsefecilerin çilesi", "bilişim öğretmenlerinin bitmeyen dertleri" diye naralar atıp duruyor ama öğretmenlerin yetersizlikleri hakkında tek kelime okumadım. Çünkü yok.
Böyle birçok web sitesi, malesef çok miktardaki öğretmen ve öğretmen adayının ilgisini çekmek için bu tarz sloganlarla sitelerini ayakta tutmaya çalışıyorlar ama 1 dersi boş olan öğretmenin kahveye kaçmasına, 3'te dersi bitene öğretmenin yangından kaçar gibi dolmuşa koşmasına, kitap okumayıp dil bilmemesine laf etmiyorlar. Böylece devlet okullarının kalitesinin artmasına değil, boş insanlarla dolmasına aracılık ediyorlar. Öyle ya, hükumet yapmayacağını söylediği halde son Şubat atamasını (2012) bu mesnetsiz baskılar nedeniyle yapmamış mıydı? Bu şekilde 2012 mezunlarından KPSS'den iyi puan alanların hakkı yenmemiş miydi?
Özetle, abbasguclu.com ve bu gibi eğitim haberleri içeriğine odaklanmış web sitelerinin artık "70 bin atama istiyoruz" sloganlarına değil, "eğitimin kalitesi yerlerde sürünüyor" feryatlarına yer vermesi lazım. Bu şekilde özel okullarda görev yapan öğretmenlerin de değeri artar, kurumlar da bu ahlaksızlığı daha fazla yapamazlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder